Sony PXW-FS7M2 profesjonalna kamera o rozdzielczości 4K, Super 35 mm

Euro Cori Sony PXW-FS7M2 profesjonalna kamera o rozdzielczości 4K, Super 35 mm - zdjęcie 1Euro Cori Sony PXW-FS7M2 profesjonalna kamera o rozdzielczości 4K, Super 35 mm - zdjęcie 2Euro Cori Sony PXW-FS7M2 profesjonalna kamera o rozdzielczości 4K, Super 35 mm - zdjęcie 3

Automatyczny, elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej:
swoboda filmowania i poruszania się

Praca z kamerą FS7 II to doświadczenie niezwykłej swobody ruchów i filmowania — bez troszczenia się o niestabilność warunków oświetlenia czy tracenia czasu na zmiany filtrów i szlifowanie ustawień ekspozycji. Zaawansowana technologia firmy Sony zapewnia stałe korygowanie gęstości optycznej elektronicznego filtra ND, nie powodując obniżenia rozdzielczości i zmian kolorystyki. Zachęcamy do praktycznego wypróbowania kamkordera FS7 II — i zobaczenia na własne oczy, jak firma Sony zmieniła filmowanie w ruchu.

 

Jeszcze większa uniwersalność mocowania typu E

Mocowanie typu E gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. W modelu FS7 II pojawiła się zupełna nowość: system blokady dźwignią. Teraz po umieszczeniu obiektywu w gnieździe wystarczy go zamocować, obracając kołnierz. Dodatkowym zabezpieczeniem jest dźwignia blokady obiektywu. Uprościć może się proces wymiany obiektywu — a to oznacza oszczędność czasu. Po zamontowaniu w gnieździe typu E odpowiedniego adaptera można oczywiście używać obiektywów kinowych i do lustrzanek, w tym produkowanych przez Sony szkieł z mocowaniem typu A. Kamkorder FS7 II pozwoli więc dobrać odpowiedni obiektyw na każdą sytuację.

Wygoda i dokładność przy filmowaniu z ramienia

Kamkorder FS7 przyniósł rewolucyjne zmiany w ergonomii. Dzięki opiniom przekazanym nam przez operatorów wersja FS7 II jest jeszcze wygodniejsza w użyciu, zwłaszcza przy wielogodzinnej pracy w terenie. Wszystkie przyciski o programowalnej funkcji mają duże wymiary, a ich liczba wzrosła z sześciu do dziesięciu. Ramię monitora LCD i uchwyt na mikrofon można przełożyć w taki sposób, by do filmowania używać lewego oka.  Zwiększyła się liczba ustawień ramienia teleskopowego, dzięki czemu kamkorder może się znajdować bliżej ciała. Do regulacji nie trzeba już używać żadnych narzędzi.

Uchwyt Sony Smart Grip pozostaje stale pod ręką i zapewnia łatwy dostęp do najważniejszych elementów sterujących.

Zapis dużej liczby klatek na sekundę: do 180

Rejestrując obraz w trybie HFR (High Frame Rate — duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w bardzo atrakcyjne wizualnie, eleganckie przedstawienie ruchu. Kamkorder FS7 II pozwala nagrywać obraz Full HD w tempie do 180 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie z kinową prędkością 24 kl./s, uzyskuje się piękny efekt silnie zwolnionego tempa (7,5x). Nie występuje przy tym zmniejszenie dokładności bitowej ani cząstkowy odczyt danych z matrycy. Nie ma zatem problemów z mnożnikiem ogniskowej i zmianą kąta widzenia. W trybie S&Q (Slow & Quick) kamera pozwala nastawiać tempo rejestracji z dokładnością do 1 klatki na sekundę, w zakresie od 1 do 180 kl./s. Dzięki temu można sterować narracją, selektywnie przyspieszając bądź spowalniając akcję.

Luksusowa kolorystyka przy przepływności ograniczającej koszty

Przy nagrywaniu długich materiałów doskonale sprawdza się kodek Sony XAVC™ L (Long GOP). Materiał QFHD 59,94p/50p można zapisywać z przepływnością do 150 Mb/s. Kamera pozwala też uzyskać płynne przejścia tonalne — to zasługa 10-bitowej dokładności obrazu HD — oraz pełną szczegółowość koloru próbkowanego w standardzie 4:2:2. I wszystko to przy przepływnościach, które nie nadwerężą budżetu żadnej produkcji: 50, 35 czy nawet 25 Mb/s. Możliwy jest również zapis w wewnętrznej pamięci obrazu 4K (4096 x 2160) w kinowym standardzie 24p oraz w formatach 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p i 25p. Kamera obsługuje różne przestrzenie barw, w tym rozszerzoną ITU-R BT.2020, przeznaczoną do rejestracji materiałów Ultra High Definition.

Dostępne są również inne formaty zapisu: XAVC I (Intra) 4K o przepływności 600 Mb/s, QFHD (3840 x 2160), Full HD (1920 x 1080), popularny format MPEG HD 422, Apple ProRes 422 (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7, do nabycia oddzielnie). Można nawet nagrywać materiał RAW (po podłączeniu modułu rozszerzeń XDCA-FS7 i zewnętrznego rejestratora, do nabycia oddzielnie).

Nowa generacja pamięci

Nośniki używane do nagrywania długiego materiału muszą się odznaczać niezawodnością i przystępną ceną. Karty pamięci XQD™ zgodne ze specyfikacją CompactFlash Association spełniają oba te wymogi. Ich niezawodność wynika z wbudowanego w kamerę systemu konserwacji. Koszt minuty nagrania jest bez porównania niższy niż na kartach CFast™.

Karty QXD Sony z serii G są dodatkowo wyposażone w technologię „EB Stream” umożliwiającą zapis z szybkością 400 Mb/s i odczyt w tempie 440 Mb/s. Na karcie z serii G o pojemności 256 GB mieści się około 45 minut materiału filmowego 4K 60p lub około 3,5 godziny materiału 2K 30p. Łatwiejsza jest także wymiana karty: w przypadku modelu FS7 II wystaje ona na 8 mm, co ułatwia jej chwytanie.

Dołączone akcesoria

Przykrywka korpusu (1 szt.)
Wizjer (1 szt.)
Osłona wizjera (1 szt.)
Muszla oczna (1 szt.)
Pilot na uchwycie (1 szt.)
Moduł USB sieci bezprzewodowej IFU-WLM3 (1 szt.)
Bezprzewodowy pilot (1 szt.) (RMT-845)
Uchwyt montażowy adaptera WA (1 szt.)
Zasilacz sieciowy (1 szt.)
Ładowarka BC-U1 (1 szt.)
Akumulator BP-U30 (1 szt.)
Przewód zasilający (2 szt.)
Przewód USB (1 szt.)
Instrukcja obsługi (1 szt.)
CD-ROM „Podręcznik do kamery na karty pamięci” (1 szt.)
Przewód zasilający IS1293 dla Indii (niedostarczany w pewnych krajach) (2 szt.)

Zapytaj o cenę – kontakt – lub odwiedź sklep internetowy: https://sklep.eurocori.pl
Potrzebujesz ofertę, proformę lub pragniesz negocjować cenę? Skontaktuj się z nami!